Perjantaina oli 13 päivä ja minähän en näihin juttuihin usko. Hotellilla ei ollut huonetta varattuna - olisi pitänyt arvata. Lähtiessä sieltä ajoin kolarin..

Asia oli selvä, minä syyllinen. Mitä nostin kytkimen risteyksessä ja tuuppasin peräkärryn pyllyä!

Kaverin (n. 50v mies) kanssa parkkiin, tietojen vaihtoa ja sopimista asiasta, että niin pienet vahingot, ei kannata pistää vakuutukseen!! Hän lupasi soitella minulle tällä viikolla...

Kotiin lähdin ajamaan lauantaina, ja eikös yksi ihana kuljettaja yritti tulla liittymästä minun autoni repsikasta sisään. Onneksi ei tullut, kiitos minun jarrujalkani. Siinä vaiheessa ajattelin, että onneksi ei enää ole 13. päivä. Tässä en enää olisi, jos sisään olisi tullut!

Eilen sitten sain iloisen soiton kaverilta. Kuulemma kun maksan 500 e, niin ollaan jutut. Shokkina en palaa suostunut kerralla nielemään ja piti kysyä, että ihan oikeastiko 500e. Siihen hän fiksuna herrasmiehenä, että tietysti. 220e korjaus ja 280e hänelle kivusta ja särystä. Piti oikein kohteliaasti kysyä, että mistä kivusta ja särystä? On kuulemma pitänyt jo perjantaista asti mennä lääkäriin näyttämään niskaa ja selkää, että kolottaa.

Hieman mutisin, että minä 0km vauhdista lähdin liikkeelle 1m, ennen törmäystä, että vauhti oli ehkä 5km/h. Hän sanoi, että ihan sama ja jatkoi vastaustaan "iloisesti ja kannustavasti" "joko sinulle sopii tämä 500e diili, tai hän vie asian eteenpäin ja sitten minä maksan todella paljon".... hym!!

Aivot suostui toimimaan vielä sen verran, että sain sovittua pientä asian pureskelu aikaa ja lupasin soitella takaisin iltasella. Kun shokki, turhautuminen ja kiukku oli miehen kanssa asiasta purettu, niin ei muuta kuin härkää sarvista.

Onneksi on olemassa ihana vakuutusyhtiö, joka ainakin tällä kerralla on ihanan rehellisen ihmisen asialla. Sain niin fantastita apua ja tukea Fennian Pasilan päästä, kun minut yhdistivät liikennepuolen asiantuntijoille. Paikallisesta hakemaan kaavakkeet, juteltiin asiasta alustavasti ja kotiin tekemään papereita.

Itse en tohtinut kaverille soittaa ja mieheni ilolla tarttui asiaan! Kovasti kaveri yksi ja mumisi kaikista mahdollisista extralaskuista, mitä nyt tulee. Mies vaan iloisesti ilmoitti, että sinne vakuutusyhtiöön sitten vaan kaikki. Että ne korvaa! Kiitos ja näkemiin!!

Uskomantoa mutta totta, minä olen tämän kokenut! Voin sanoa, että on todella rankkaa fyysisesti ja henkisesti käydä läpi tälläinen tarpeeton sählinki. Ja usko ihmisiin meni hetkeksi! Onneksi on tukiverkko, vakuutukset kunnossa ja asiat ajantasalla.

Toivottavasti teillä on viikko alkanut paremmin!