Olen tosiaan eiliseen asti ajatellut, että minun juttuni ovat akvarellipuuvärit ja ProMarkerit. Mutta tuli sitten nämä uudet kynät eilen hankittua ja rakastuttua niihin!!

Toisten leimakuvien väritys on minusta haastavampaa kuin toisten. Esim. Magnoliat on lähes aina minusta helppo värittää - oli sitten kyseessä mikä väritystekniikka tahansa. Tosin ainahan parannettavaa on. Mutta sitten kun tullaan Penny Blackin kissa ja siili kortteihin ja House Mouse leimasinkuviin, niin minulle syntyy haaste saada ne väritettyä niin, että olisi itse tyytyväinen ja ettei "lopputulos näytä 3v värittämältä".

Eilisen illan sitten värittelin erilaisia leimakuvia käyttäen ProMarkereita ja uusia kyniäni! Ja tuosta touhun lopputuloksista yksi kuva tässä...

1469759.jpg

Vasen väritetty näin uusilla kynilläni, jotka ovat Stabilon CarbOthello-sarjaa. Paikallinen taidekauppa myy näitä irtomyyntinä 1,50 €/kpl ja hänen hyllystään löytyi muistaakseni n. 60 eriväristä kynää. Näillä on helppo, ihana, monipuolista jne... värittää! Todella loistavat hankinnat ja noita pitää hankkia lisää. Olen siis kaivannut hyvää työkalua minun käteeni liittyen hempeisiin värityksiin.

Oikealla on sama kuva väritettynä ProMarkerilla. Kasvot tässä on väritetty edellisillä kynillä - siiinä on fantastinen kynä värillä kasvojen väritykseen!!!

Näiden kynien viimeistelyyn käytä topseja/luomivärisiveltimiä, stumppia tai vesisäiliösivellintä. Tuo yllä oleva kuva on väritetty ns. kuivana!!